Backgrounds by MyCuteGraphics.com
-->

Tuesday, 24 April 2012

twinkle twinkle little star



hai APRIL . long time no see . hohoh.
this entry special for him .



CINTA BERSATU- LIYANA JASMAY



 di matamu ku berharga
 kau perlakukan aku 
 lebih dari mencintai dirimu  

 didekatmu ku merasa
 bahagianya aku
 dapat ruang cintamu
 hanya kamu saja 
 yang mampu begitu
 tulus
 mengerti aku  

 kau sempurna bagiku
 tak kurang sesuatu
 kau terima apa adaku

 kau sempuna bagiku
 tak kurang sesuatu
 cinta bersatu 

 gayamu   
 sifatmu   
 cara mencintaiku
   yang membuat diriku jatuh cinta padamu  





AIR TERJUN YG AWESOME DI MALAYSIA


holaaa . 

entry kali ni nak citer sket pasal air terjun yg femes kat malaysia ni. 
rupanya bnyk khazanah alam semula jadi  yg menarik dekat malaysia.

mostly org pergi air terjun ni bagi menenagkan fikiran, berkelah bersama famili dll. 
kesegaran air terjun yg mengalir bagaikan terapi dalaman  membantu melegakan hati yg gundah .
hamboii ayat . haha. kre kalau gi dpatlah hilangkan stress kan .

okey, jom kita usha sket air terjun yg terdpat di malaysia ni. 

AIR TERJUN MALIAU, SABAH



perghh, lawa gler. ni rasa nak terbang g sabah skrg. 
kalau korg nak tau, air terjun ni adalah paling terkenal kerana berbentuk seakan-akan 7 anak tangga. 
dekat sini jugak kaya dgn hidupan liar dan ade aktiviti lasak seperti merentas denai hutan . 
maliau bermaksud Gunung Tangga atau keruh dalam bahasa Murut. 

AIR TERJUN LATA BEREMBUN, PAHANG 


bagi sesape yg nk dtg sini, air terjun ni terletak kira2 24km dr bndar raub. (mcm pmndu pelncong plk ase)
tp kalau nk ke sana, kita kena menaiki pacuan 4 roda . kre mencabar laa . 
air terjun ni dipnggil lata beremban berikutan tempias air terjun ibarat embun yg boleh dirasai 500m dr air terjun tu . *fuwaaa. 

AIR TERJUN JELAWANG 




air terjun jelawang ni merupakan air terjun tertinggi di Asia Tenggara.
terletak dekat negeri Cik Siti Wan Kembang. 
yg uniknye, airnya bukan 'terjun' sebaliknya mengalir dari tebing batu tinggi .
dekat sini jugak kita berpeluang melihat pelbagai 
spesis tumbuhan termasuklah bunga terbesar di dunia, rafflesia,pokok palma dan orkid .


AIR TERJUN PELANGI, PAHANG 




okey, dgr nama tempat tu je wat aku teruja. nak pergii !!! 
diberi nama air terjun pelangi kerana kejadian pelangi yg terdapat di 
air terjun setinggi 50m yg cukup unik dan indah.
namun, ia hanya terbentuk pada sebelah pagi sahaja iaitu sekitar 8 hingga 11pagi.
ketika berhadapan dengan air terjun itu, kita akan dpt merasai titisan kecil air terjun yg jatuh  bertaburan dan cukup menakjubkan . * sgt teruja. 
untuk pergi ke sini, kita perlu meredah hutan selama lbh kurang 45 minit . 


AIR TERJUN LATA ISKANDAR, PERAK 


terletak di pertengahan prjlnan mengahala ke Cameron Highland dari Tapah, Perak.
air terjun ni ak dah pergi time nak g cameron . mmg sgt menakjubkan . 
di samping itu, kita boleh membeli pelbagi hasil kraf tangan masyarakat 
Orang Asli di gerai kraftangan di kaki air terjun. 


AIR TERJUN GUNUNG LEDANG, JOHOR


air terjun ni pon aku penah pergi tahun lepas. mmg ramai gler orang . siap tdo lagi kat sna. 
terdapat chalet juga bg sesiapa yg nak bermalam .
ramai tidak akan melepaskan peluang berkelah
 di Kolam Puteri yg mempunyai daya tarikan luar biasa dengan air terjun setinggi 50meter. 
untuk sampi ke kaki gunung, kita terpaksa berjalan kira2 200m. 

sebenarnya bnyk lagi air terjun dkt malaysia ni. antaranya: 

* AIR TERJUN SEKAYU, TERENGGANU
* AIR TERJUN REK, KELANTAN 
* AIR TERJUN CHEMERONG, TERENGGANU
* AIR TERJUN JERAM PASU, KELANTAN

awesome ! 

so, kalau ade masa terluang. jom laa g air terjun ni . 
* boleh jd duta air terjun . hhee ! 
sekian .
assalamualaikum ! 

sumber: metro dan google image. :)